INTERVJU Z AGATHODAIMON
Odgovarjal: Sathonys
Intervju je bil narejen 15/03/2002 v Ljubljani (Channel Zero)
Intervju pripravili: Anja in Maja
Kako to, da ste se odločili priti v Slovenijo kljub temu, da je bila celotna evropska turneja odpovedana?
Nismo je sami odpovedali. Prvoten plan je bil, da gremo na turnejo naslednje skupine: Aeternus, Mork Grining, Hecate Enthroned, mi in Infernal Poetry iz Italije. Mesec ali dva pred pričetkom turneje so se Aeternus odločili turnejo odpovedati. Menda niso bili zadovoljni s tem, kako so stvari potekale... z agencijo in podobno. Čez nekaj dni so turnejo odpovedali tudi Mork Grining, saj so imeli isti management kot Aeternus. Tako smo ostali le trije bendi. Razmišljali smo, kaj naj storimo in se na koncu odločili, da gremo na turnejo pa čeprav bi morali igrati pred le petdesetimi ljudmi na noč. Tri dni pred začetkom turneje so odpovedali tudi Hecate Enthroned. Ker bi imeli z vsem skupaj preveliko stroškov, smo bili prisiljeni turnejo odpovedati tudi mi. Predvsem smo se bali, da ljudi ne bi bilo na koncerte, ker ostali bandi manjkajo. Nekateri organizatorji, kot npr. iz Slovenije in iz Slovaške, so nas vprašali, če obstaja kakšna možnost, da bi prišli. Seveda smo bili takoj za, ker v teh dveh deželah nismo še nikoli igrali. Prejšnji vikend smo morali potovati 29 ur do Slovaške in nazaj. To je bilo res grozno. Do Slovenije smo rabili kakih 10 ur. Koncert na Slovaškem je bil res dober. Pričakujem, da bo tak tudi današnji. Nasploh je publika v vzhodnih deželah veliko bolj živahna v primerjavi z nemškim občinstvom.
Povej mi kaj več o koncertu na Slovaškem.
To je bil eden najboljših koncertov kar smo jih imeli. Res pa je, da nismo imeli vse potrebne tehnične opreme. Naš bobnar navadno pri igranju uporablja metronom, tokrat pa smo morali igrati brez njega. Ker smo nanj navajeni, smo igrali zelo površno. Pa tudi zvok ni bil ravno najboljši. Vseeno pa je bilo zabavno. Tudi današnjega koncerta se že veselim.
Kaj pa finančna podpora? Ali vam Nuclear Blast pomaga financirati današnji koncert?
Ne. Za to moramo poskrbeti sami... Moram se popraviti: tokrat so nam pomagali. Posodili so nam kombi. Prosil sem jih, da nam ga posodijo, ker delam pri Nuclear Blastu in ker pač vem, da imajo svoj lastni kombi. Tako nam vsaj ni bilo treba kombija najeti. Ponavadi je založbam za take stvari vseeno. One le izdajajo CD-je, za vse ostalo pa poskrbijo agencije.
Imate v načrtu kakšno turnejo?
Potrudili se bomo, da jo bomo kmalu naredili. Problem je v tem, da nismo profesionalni glasbeniki, torej ne živimo od svoje glasbe. Nekateri delamo, drugi študirajo, tretji učijo novega poklica... Zato se časovno težko uskladimo.
Toda ali lahko pričakujemo turnejo še pred izidom novega albuma?
Z veseljem bi jo naredili, toda... Naš zadnji album je že precej star. Izdali smo ga v novembru. Poskušali bomo imeti čim več koncertov ob koncu tedna. Toda cela turneja... Ne verjamem, saj bi nas med drugim stala veliko denarja.
Že imate kaj novega materiala?
Imamo približno šest skladb, toda zaenkrat še niso dokončane. Na materialu bomo začeli delati čez kake štiri tedne. Naredili bomo nekakšno pre-produkcijo, posneli demo verzije. Vplivov je spet ogromno, tako da še ne vemo v katero smer bi šli... v hitrejšo ali počasnejšo, bolj melodično smer. Nismo še prepričani.
Torej nam pravzaprav ne moreš dati nobenega namiga glede novega albuma?
Pravzaprav res ne. Po eni strani bi me veselilo narediti res brutalen album, po drugi strani pa imam občutek, da smo prišli do točke, ko več ne moremo naprej; morda se moramo še dodatno razviti ali pa spremeniti glasbeni stil. Naša glasba že sedaj vsebuje veliko glasbenih stilov. Trenutno res še ne vemo, v katero smer bomo šli. O tem se moramo še pogovoriti.
Kdaj torej lahko pričakujemo vašo novo ploščo?
Če bo vse po sreči, konec tega leta ali pa v začetku naslednjega. Najti moramo studio, si vzeti čas in vse skupaj posneti.
Kako je bil sprejet vaš zadnji album, "Chapter III", v primerjavi s prejšnjim, "Higher Art of Rebellion"?
Mislim, da so ljudje sprejeli zadnji album bolje kot prejšnjega. Na "Higher Art of Rebellion" smo preveč eksperimentirali. Verjetno pa je bil glavni razlog slab zvok na prejšnjem albumu. Tudi produkcija je bila dokaj slaba, ker smo bili prisiljeni snemati v Romuniji. Tamkajšnji producenti nimajo nobenih izkušenj z metal glasbo, saj se v glavnem ukvarjajo s technom in popom. Prav tako smo imeli precej tehničnih težav (v samem studiu), zato smo morali veliko improvizirati. Novi album je bil veliko bolj strukturiran. Obdelali smo vsako podrobnost. Večina recenzij, ki sem jih prebral do sedaj, je bila pozitivnih.
Vaša besedila se precej razlikujejo od večine drugih black metal skupin. Kje dobite inspiracijo?
Zadnja plošča nam zelo veliko pomeni, saj smo tokrat prvič pripravili in posneli album brez našega romunskega vokalista Vlada. Uporabili smo vse ideje, ki smo jih imeli od njegovega odhoda leta 1997. Večinoma smo delali tako, da je tisti, ki je napisal skladbo, poskrbel tudi za besedilo. Zato je naša glasba, pa tudi besedila, tako raznolika. Sam sem za tematiko uporabil emocije v povezavi z odnosi, zvezami. Na tem področju sem namreč imel nekaj slabih izkušenj. Akaiasovi besedili, "An Angel's Funeral" in "Burden Of Time", sta precej tradicionalni, če lahko tako rečem. Rekel bi, da sta najbolj tradicionalni black metal besedili, ki smo jih do sedaj uporabili. Hyperionova besedila so prav tako osebna, le da so napisana na filozofski način. Na prvih dveh albumih smo uporabili tudi nekaj tekstov romunskega pesnika Eminesca.
Torej je vaš način pisanja skladb in besedil zelo demokratičen. Nimate vodje v bandu, ki bi o vsem odločal...
Bolj ali manj vidim sebe kot vodjo tega banda, toda nisem nikakršen diktator. Vsak v skupini ima svoj glas in vsak ima možnost vnesti v band svoje ideje. Poskušamo uporabiti najboljše ideje. Če je bobnar sposoben napisati dobro skladbo, jo bomo seveda uporabili. Zakaj pa ne? Iz te skupine poskušamo potegniti tisto najboljše.
Ali pri pisanju skladb delate tako, da eden napiše celotno skladbo, ostali pa dodajate podrobnosti, ali gre bolj za kombiniranje posameznih delov?
V preteklosti smo delali tako, da je eden od nas zaigral nek rif, ostali pa smo nadaljevali. Bilo je grozno! Recimo "Near Dark" - na prvem albumu traja petnajst minut, toda za njo smo porabili cele štiri mesece. Na koncu smo imeli cel kup verzij, skladba pa je postajala daljša in daljša. Tako smo se odločili, da je bolje, če skladamo vsak zase. To včasih traja tudi leto dni. Posebej jaz sem zelo len skladatelj, saj sem zelo izbirčen, kar se tiče idej. Največkrat je dejstvo, ali mi je neka ideja všeč ali ne, odvisno od mojega razpoloženja. Ponavadi se zgodi, da na koncu vse ideje zavržem.
Verjetno v studiu, ko imate na kupu vso opremo, stvari še bolj zakomplicirate. Ali pa se potrudite, da imate vse že izdelano pred začetkom snemanja?
Snemanje našega drugega albuma je bilo popolnoma kaotično, saj smo morali veliko improvizirati. Ko smo prišli v studio, nekatere skladbe sploh še niso bile končane. Morali smo iskati primerna besedila ipd. Za zadnji album smo posneli vsako pesem še preden smo posneli verzije za album. Naredili smo nekakšno predprodukcijo, demo posnetke, tako smo točno vedeli, kakšen naj bi bil končni rezultat.
Kolikokrat na teden imate vaje?
Pravzaprav ne vadimo ravno veliko, če sem iskren. Sedaj živim v Donzdorfu, ki je od našega vadbenega prostora oddaljen pribl. 270 km. V Mainz se vračam le od vikendih, tako lahko vadimo le ob sobotah in nedeljah. Sama vaja ponavadi traja štiri ali pet ur, včasih več, včasih manj. Drugače vadimo doma. Čez teden delamo na svojih idejah, čez vikend pa jih poskušamo združiti.
Koliko časa vam vzame priprava in snemanje albuma?
Odvisno. Včasih je idej veliko, toda ne vemo kako nadaljevati, katera je prava smer, ker je idej preveč. Drugič pa samo sedimo in se sprašujemo, kaj sedaj, ker nihče nima nobene dobre ideje. V prejšnjih dveh tednih je Akaias posnel štiri skladbe, katere bomo verjetno uporabili za naš naslednji album, saj so zelo dobre. Včasih ima človek obdobje, ko ima ogromno inspiracije, idej, potem pa lahko preteče nekaj mesecev preden spet dobi kakšno idejo.
Vam založba postavlja roke, v okviru katerih morate posneti in izdati CD?
Pravzaprav ne. Radi bi, da skupine izdajajo albume na 12-18 mesecev. Toda če človek nima dovolj idej, da bi lahko izdal dober album, pač to sprejmejo. Ne pritiskajo na nas. Samo poglejte Manowar. Za album potrebujejo pet let ali nekaj takega. Ne, pri Nuclear Blastu ne pritiskajo na nas. Imajo dovolj drugih bandov, sploh pa nismo ena od najbolj prodajanih skupin. Nuclear Blast ima veliko skupin, ki prodajo veliko več plošč kot mi, zato s tem nimamo problemov.
Se v bandu držite kakšne posebne filozofije?
Ja, pravzaprav jih je več. Ena je, da se nočemo omejevati. Nikdar nismo označevali naše glasbe kot black metal, res pa je, da njene korenine izhajajo iz black metala. Ta vrsta glasbe je najbolj strastna, v njej je največ občutkov. Radi smo odprti za eksperimente in radi svobodno delamo na novih idejah. To je del naše filozofije. Drug del je, da se hočemo razvijati. Iz vsega kar počnemo hočemo potegniti le najboljše, kar pa je težko, saj ti veliko stvari onemogoča, da nadaljuješ svojo pot k zadanemu cilju. Poskušamo postati vedno boljši pri vsem kar počnemo. Človek se trudi doseči popolnost, toda ve, da mu to nikdar ne bo uspelo, ker je nemogoče. To je tudi eden od pomenov imena skupine.
Sam izgled albuma "Chapter III" je res fantastičen. Nameravate tudi v prihodnje sodelovati z Geraldom Axelrodom?
Mislim, da ne. Pravzaprav je odvisno od njegovih idej. Na vseh albumih do sedaj smo uporabili njegove fotografije. Za vsakega nam je dal okoli 2000 fotografij, izmed katerih smo lahko izbirali. Rabili smo tedne, da smo pregledali vse fotografije in izbrali primerne za določeno skladbo in za prvo stran. Mislim, da so trije albumi dovolj. Njegova dela so mi še vedno všeč, zanima pa me, kako bi se z našim konceptom skladala dela kakega drugega umetnika. Trenutno se z nekom pogovarjamo o različnih možnostih. Delal je že za Destruction, Dimmu Borgir, Marilyn Mansona... Zelo je drag. Moramo se pogovoriti, potem pa bomo videli, kaj se da storiti.
Mi lahko poveš kaj se je zgodilo z Vladom in Byronom?
Kot sem že rekel, je bila to prva plošča, ki smo jo naredili brez Vlada. Razlogov je bilo več. Za prvi album smo pisali skladbe skupaj z Vladom, ko pa je bilo treba iti v studio, so se pojavili problemi. Vlad je poskušal priti do meje, a so ga ujeli in poslali nazaj v Romunijo...
Ja, poznava zgodbo.
Drugi album smo se odločili snemati v Romuniji. Ker nismo bili zadovoljni z načinom dela in s končnim rezultatom, smo se odločili, da na naslednjem albumu ne bomo več improvizirali. Hoteli smo si vzeti čas in res delati na skladbah, poskrbeti za vse detajle. Vlad ni mogel priti v Nemčijo, da bi lahko vadili skupaj, ker je imel še nekaj izpitov. Tako smo vse naredili brez njega. Byron ni bil nikoli član Agathodaimon. Bil je naš session vokalist...(V tem trenutku nas je prekinil nek tip, ki je fehtaril za vstopnino. Si kar mislim, kakšno mnenje imajo tuji bandi o slovenskih metalcih! - ed.)
Katere skupine so vplivale na vašo glasbo?
Rekel bi, da Samael, Venom, Slayer seveda, Morbid Angel...
Počakaj. Ali govoriš o skupinah, ki so vplivale nate ali o tistih, ki so vplivale na cel band?
Ne, če bi našteval skupine, ki so vplivale na band (mislil je vsakega posameznika posebaj in ne kot skupino), bi lahko govoril ure in ure.
Še kakšna skupina, ki je nisi omenil?
Celtic Frost - zelo pomembno, Iron Maiden...
Ali dejstvo, da si član black metal banda vpliva na vedenje drugih ljudi do tebe v tvojem vsakdanjem življenju?
Niti ne. Včasih me kje prepoznajo, toda to se zgodi le redko. Še posebaj, če gre za ljudi, ki niso v metalu.
Kako se obnašajo do tebe tisti, ki vedo, da si član banda? Se obnašajo zaradi tega kaj drugače?
Niti ne. Če so tudi sami člani banda... odvisno. Če gre za majhen band, mi ponavadi kdo reče: "Vaš prvi album se mi je zdel res fantastičen," ali kaj podobnega. Spet je drugače s tistimi, ki niso v metal sceni. Toda mi nismo Kiss ali Bon Jovi. Smo le majhen band, torej je vseeno.
Večino nemških black metal skupin ljudje pojmujejo kot...
Sranje?
Drugorazredne black metal skupine.
Ja, vem.
Zanima me tvoje mnenje o tem.
V nekem smislu imam tudi jaz podobno mnenje. V Nemčiji je veliko dobrih black metal bandov, kot npr. Lunar Aurora, Nocte Obducta, Nagelfar. Toda večina ljudi izven Nemčije ni še nikoli slišala za njih. (Seveda so slišali za njih. Toda o njih imajo enako mnenje; se pravi, da so za njih le drugorazredni black metal bandi. - ured.) V Nemčiji imamo veliko skupin in verjetno jih je veliko dobrih, toda težko je prodreti v tujino.
Po mojem mnenju imajo nekateri nemški bandi dobre rife in klaviature. Problem pa je v tem, da glasbe ne znajo razviti. Dolgočasni so že po dveh komadih. Vokali pa so večinoma grozni.
Mislim, da jih tujci ne sprejmejo ravno najbolje. Čisto drugače sprejemajo nek black metal band iz Skandinavije. Že od samega začetka se do banda obnašajo popolnoma drugače, če vejo, da si recimo iz Nemčije. Zato nemškim bandom v tujini težko uspe. Po mojem mnenju se ljudje ne bi smeli ozirati na to iz katere države band prihaja, ampak poslušati njihovo glasbo še preden jih na podlagi države izvora označijo za sranje.
Zelo me je zanimalo, kakšne vtise smo Slovenci in Slovenija pustili na Agathodaimon. Sathonys mi je o tem dva dni po koncertu povedal naslednje:
Res smo uživali! Igrati za tako publiko je bilo naravnost fantastično. Upam le, da bo naslednjič oder večji, tako bo tudi naš šov boljši. Imeli smo tako malo prostora, da se praktično sploh nismo mogli premikati. Atmosfera je bila odlična. Takega navdušenja publike ne doživimo velikokrat! |
|