Judas Priest
- "Stained Class, 1978 (re-release)"
CBS Records 2001
Aha, pa so Priest naglo prestavili v "višjo" in s "Stained Class" (1978) dokončno definirali obrise svojega posla in poslanstva. Njihova bit je bila tako razodeta. Heavy metal. Od začetka do konca. Tu sta ugledali luč sveta dve klasiki skupine Exciter in Beyond The Realms Of Death. Poleg njiju je treba nujno omeniti fantastično priredbo Spokey's Tooth imenovano Better By You, Better Than Me (Spokey's Tooth plošča "Spokey Two", 1969), ki naj bi baje nosila zares "spokey" verze. Opevanje teh naj bi bil vzrok za sodni pregon skupine v ameriški zvezni državi Nevadi (le kje drugje), saj naj bi zaradi teh verzov "prekletstva" dva mladeniča poskušala izvesti samomor. Enemu se je tudi uspelo samo-umoriti, medtem ko so drugega, ki je utrpel grozljive poškodbe, komajda rešili, a le za nekaj mesecev, ko je siromak izdihnil dušo zaradi prevelikega odmerka droge. Judas Priest so se na sodišču uspešno obranili te klerovske obtožbe. Better By You, Better Than Me obstaja, kot bonus komad na tem remastru, tudi v odlični "live" verziji.
Enakovredni kitarski dvojec je še napredoval! Fantastično okrašene solaže, razdeljene na več lead breakov, udaren agresiven rifing zapopran z genialno fluidnimi in dodelanimi prehodi, melodične dvojne tercetne harmonije, delujejo glede na prejšnje albume, "odprašeno" na še višjem nivoju. Les Binks se je izkazal za odlično rešitev in Judas Priest so si za nekaj časa lahko oddahnili glede stabilnosti postave. Les je popolnoma nadomestil Simona Phillipsa in njegova odlika, poleg kontrastno polnega bobnanja med rifingom, je bila tudi ustvarjanje duhovitih in raznobarvnih prehodov odigranih izredno fino in včasih z neverjetno mero mehkobe (Better By You, Better Than Me). Kitare z vselej živahno brcajočo ritem linijo in unikatno ekspresivnim Robom Halfordom na vokalu, katerega agresija je bila iz plošče v ploščo bolj izrazna, se je iskrila v fantastični delovni kemiji benda. Judas Priest so postajali vse glasnejši, rifi so rasli iz plošče v ploščo in postajali vse večji. Priest so v kvaliteti pisanja komadov naredili izreden preskok. Kljub vsej udarnosti so komadi v večini še vedno kompleksneje grajeni (več različnih rifov), kar seva izreden entuzijazem in glasbeno perfekcijo članov skupine v tistem obdobju.
V tem remastru je z nami nekaj več "baladnosti" z bonus komadom Fire Burns Below, ki zveni po produkciji in uporabi ritem mašine, kot bi bil vzet iz obdobja med albuma "Turbo" (1986) ali "Ram It Down" (1988), čeprav je navedeno v knjižici, da je bil posnet "during the earlier years of our career". Na "Stained Class" namreč ni moč najti balade, ki bi bila balada v 100% pomenu te besede, kar je bila značilnost vseh treh prejšnjih plošč.
Vse kar se najde počasnejšega in akustičnega na "Stained Class", je mojstrsko vtkano v kompleksneje zastavljeno kompozicijo Beyond The Realms Of Death, katere dinamika burno valovi skozi dobrih sedem minut in kjer še posebej pride do izraza Robov talent za stopnjevanje dramatičnosti. Beyond The Realms Of Death je glede te prvine ostala do danes ena najmogočnejših Judas Priest klasik.
Judas Priest so se že leto poprej, s "Sin Afer Sin", v besedilih močno nagnili k napeljevanju na izvirni greh. "Stained Class" pa zre sedaj smrti vseskozi naravnost skozi očesne luknje lobanje in v tistem času so lahko takšna besedila šibkeje prizemljenega človeka dejansko popolnoma uročile. Judas Priest so po tej plati zares podpisali pogodbo s samim hudičem! Prav v vsem so postali skrajno šokantni in ravno to je privlačilo ljudstvo k njim, saj so provokativno počeli stvari, ki so po "normativih civilizirane družbe" bili (in so še danes) naglas prepovedane. "Stained Class" je album, ki po več kot 25 letih še vedno uničuje tako sveže, kot bi bil posnet včeraj!
|
|
|